de allerlaatste kuur (8e chemo)

08-07-2014 23:07

om 9 uur reizen Wander en ik af met de zorgambulance af naar het Groningse land. Voor ons is de circel nu rond we zijn hier samen aan begonnen en maken het ook samen af. Het gaat lekker vlot. We zijn voor 10 uur al op de afdeling geprikt en al! Ik kom op een zaal met een mw en een heer altijd gezellig.

Gesprek met de zaalarts, onderzoekje en even bijkletsen met de arts. Dan gaan we lekker beneden een broodje eten, gezellig. Als we terug komen zijn mijn ouders er ook, mam heeft lekker koek gebakken voor de dames en heren van de afdeling en die gaan we brengen met een kaartje. Even kletsen en dan komt de fabprikker. Ook mijn ouders gaan weer weg. De Fab wordt geprikt en geeft zelfs bloed we zijn helemaal verbaasd hoe is het mogelijk. Dan gaat de eerste spoelzak er aan. 

Dr Oosting komt even langs in het UMCG is een project voor artsen in opleiding die komen hier in hun vakantie 2 weken lang zich verdiepen met alles wat met oncologie te maken heeft. Een onderdeel daarvan is een intervieuw met 2 patienten. Zou je daar aan mee willen doen en mogen ze je dan ook alles vragen wat betreft je ziekte?  Zij weten niet wat je hebt en het is de bedoeling dat ze daar dan achter komen. Het is  in het engels. Ja prima lijkt me leuk. Ik ben er ook bij zegt ze en als je het niet weet dan vertaal ik het. De artsen komen uit Brazilie, Nederland, Nigeria en Italie. Het is een leuk gesprek wat we hebben.

Dan begint de chemo na het gesprek, zelfde misselijkheidsprotocol als de vorige keer het gaat vrij redelijk en ben mooi op tijd klaar.

Dan is het woensdag en is het echt de allerlaatste dag ! we beginnen mooi op tijd en ben vroeg klaar want Nederland moet voetballen! Maar iedereen mag van de zaal af ook al zit je aan de chemo om voetbal te kijken. Het is een volle boel en de palen staan vrolijk door elkaar heen, verpleging  erbij , lekkere happies het is goed voor elkaar! Na het voetbal nog even napraten met wat oude bekenden en een nieuwe patient het wordt een latertje ! Lekker naar bed morgen naar huis!

Dan is het al weer donderdag. Krijg nog een bloedtransfusie zodat ik (hopelijk) wat sneller op de been ben en niet zo moe ben. Vandaag afscheid van de afdeling nemen het is niet de bedoeling dat ik hier weer terug kom!! Afscheid nemen van oude bekenden mensen suc6 wensen met hun kuur of ziekte. Afscheid nemen van een jaar strijd. Het is goed zo.

Als ik thuis kom is het huis mooi versierd en hangt de vlag uit ! Visite in de kamer een klein feestje! en wat is dat toch leuk zo onverwachts dank jullie wel lieve Lisa en Nick dat jullie dit zomaar hebben georganiseerd! 

Contact

www.hennieblog.webnode.nl H.Bouwmeester
Leeuweriklaan 18
Hoogeveen
7905 CB
0528-275272 henniebouwmeester@home.nl