de 7e chemo kuur

17-06-2014 20:40

De tijd is weer voorbij gevlogen, heerlijke dagen gehad en dan is het de 17e tijd voor de 7e kuur. We gaan naar Groningen deze keer met Adri ( mijn vriendin) in de ambu. Hoewel ik vrij goed kan zitten breekt de reis naar Groningen mij ernstig op. Het remmen, bochtjes wachten... voelde me daar schuldig over maar de dames van de zorgambu hebben gezegd dat ik op moet houden met dat gevoel, daarvoor zijn ze en het is beter voor mij. Okkeeee...

Eerst bloedprikken en dan naar de afdeling het is druk daar ze zitten nog midden in de verbouwing deze zou in maart dit jaar klaar zijn maar ze zijn nu nog bezig. De eerste kamer is nog bezet, dan naar een 1 pers.kamer en later naar een 2 pers.kamer kom hier te liggen met een oudere heer. Errug gezellig.

Mijn bloed is goed hb 5.9, witte bloedlich 3.4 en plaatjes 185. De kuur kan van start gaan. Eerst gaan Adri en ik naar beneden om een lekker broodje te scooren en een salade. Het smaakte goed. Dan wordt de FAB aangeprikt en start de kuur rond 16 uur. Ondertussen is Wander ook gearriveerd en zitten we gezellig bij elkaar. Later komen Lisa en Aaron ook nog even langs. Ben 's nachts om 1 uur klaar, ben moe en ga ook niet meer wandelen. De zuster helpt me in de pyama en ik ga naar bed. Moet ik geen tabletjes? nee je hebt een infuus.. Hennie.

Als ik 's morgens wakker wordt mis ik (weer) mijn medicatie voor de misselijkheid. Moet ik geen tabletjes zuster ? Nee u hebt infuus. Ja maar ik miste ze gisteravond ook al... Klopt maar je hebt infuus. Weet ik maar ik mis ze toch. We hebben een nieuw protocol voor de misselijkheid,  een zuster komt voorlezen uit eigen werk wat ik allemaal in het infuus krijg...Okkeee duidelijk. Geen pilletjes maar alles in het infuus. Beter !! Niet misselijk en voel me niet zo vreselijk vol ook fijn!! Met de buurman uit eten in het restaurant beneden want daar hebben ze heerlijke broodjes en salade. Het is daar gezellig alles staat in het teken van de voetbal. 's Avonds mogen we in het dagverblijf voetbal kijken op het "grote"scherm. Ik mag normaal niet van de kamer af als ik aan de chemo zit maar vanavond is er een uitzondering. We Zitten er met een man of 12 en ook nog uitgedost! Wander heeft droge worst en kipspiesjes meegenomen en we zeuren om bitterballen... die er helaas niet zijn.. Na de voetbal zit de kuur erin we kunnen gaan spoelen.

We spreken nog een oude bekende die er ook (weer) ligt en wensen een mw veel sterkte die morgen haar man mee naar huis neemt om te sterven. Liefde en verdriet daar is dit de afdeling van..

Op donderdag is alles goed en mag ik naar huis, naar de allerliefsten. Voel me moe en brak maar niet zo vol als de vorige keer.

Vrijdag is een ***dag, ben vreselijk moe en lichtelijk misselijk. Heb een vieze zeepsmaak in de mond waar ik niet vanaf kom. Lig veel op bed en slaap. Nu is het zaterdag voel me beter dan gisteren even naar buiten geweest en weer geslapen. Had ook vreselijke buikpijn dat is gelukkig weer over. Hoop dat ik de goede kant weer op ga!

As woensdag voor de 10e dag controle en 8-7 de laatste kuur!

We gaan ervoor we houden het hoofd hoog en het kaarsje brandend !!!!!  <3

Contact

www.hennieblog.webnode.nl H.Bouwmeester
Leeuweriklaan 18
Hoogeveen
7905 CB
0528-275272 henniebouwmeester@home.nl